22:42 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دیوان محاسبات

ورود دیوان محاسبات به اخذ مالیات بر درآمد از تراکنش‌های بانکی در قبل از ۱۳۹۵
نماد برتر- دیوان محاسبات کشور طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان مالیاتی مطالبه مالیات بر درآمد عملکرد سال‌های قبل از ۱۳۹۵ ناشی از تراکنش‌های بانکی را غیرقانونی خوانده است.
مدعیان واردات با استفاده از دروغ و رانت ۱۴ میلیارد دلار ارز گرفتند !
نماد برتر- نماینده مجلس گفت: برخی مدعیان واردات با استفاده از دروغ، فساد و رانت، ۱۴ میلیارد دلار ارز گرفتند .
۸ شرط جدید برای سه نوع معامله سهام شرکت های دولتی
نماد برتر- ۵۴ نماینده مجلس با تهیه طرحی برای ساماندهی فرایند فروش شرکت های دولتی ، ۸ شرط را برای سه نوع معامله عمده، بلوکی و مدیریتی سهام تعیین کردند.
بررسی استثنا بانک دولتی از سقف مجاز تملک سهام بانک‌ها و گزارش اصل ۴۴
نماد برتر- طرح مستثنی شدن بانک رفاه از سقف مجاز تملک سهام بانک‌های تجاری غیردولتی و گزارش وزیر اقتصاد از اجرای قانون اصل ۴۴ در مجلس بررسی می شود.
اصلاحات ساختاری در بودجه با توجه به تشدید تحریم‌ها با سرعت بیشتری دنبال شود
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری موضوع اصلاح ساختار بودجه در این کمیسیون گفت که با توجه به تشدید تحریم‌ها اصلاحات ساختاری باید با سرعت بیشتری در بودجه اعمال شود و وابستگی به نفت در بودجه عمومی قطع شود.
نظری: باید برای خانه‌های خالی مالیات در نظر گرفته شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت تاکید کرد: دولت آقای روحانی باید در به سرانجام رسیدن اولویت‌های مهم همگام با مجلس در راستای فعالیت‌های عمومی حرکت کند.
دستگاه‌های نظارتی جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو بایستند
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس در طول چهار سال گذشته نوسانات قیمت خودرو را دنبال کردند اما متاسفانه توضیحات قانع‌کننده‌ای از سوی متولیان امر ارائه نشده است.
اجماع نظر بر سر تخلف در افزایش حقوق کارمندان
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که در مورد تخلف در افزایش حقوق کارمندان اجماع نظر وجود دارد.
تخلف در مورد افزایش حقوق‌های ۲/۵تا ۵ میلیون تومان
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که تخلف دولت در عدم اجرای افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته به ویژه برای حقوق‌های ۲/۵ تا ۵ میلیون تومان محرز تشخیص داده شده است.
بانک‌های ملی، صادرات، ملت، صنعت و رفاه عملکرد خوبی در واگذاری دارایی‌های خود داشته‌اند
پایگاه خبری راد: رییس مجلس شورای مجلس شورای اسلامی گفت‌ که طبق گزارش کمیسیون ویژه‌ بانک های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن و رفاه در واگذاری اموال و دارایی های خود نسبت به سایر بانک‌ها بهتر عمل کرده‌اند.
طرح بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس از پروژه‌های آبخیزداری
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از طرح بازدید اعضای کمیسیون از پروژه‌های آبخیزداری جهت حمایت و نظارت بیشتر کمیسیون خبر داد.
ادامه کشمکش بر سر «آبونمان» تلفن ثابت مخابرات
پایگاه خبری راد: در حالی‌ که دیوان عدالت اداری همچنان بر رأی صادرشده درباره ممنوعیت دریافت آبونمان تأکید می‌ورزد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای دریافت آبونمان، ابطال رأی صادرشده را درخواست کرده است.
در اجرای تونل گلاب دو با مشکلاتی مواجه هستیم
پایگاه خبری راد: استاندار اصفهان گفت: با وجودی که پروژه سد تونل سوم کوهرنگ امروز هیچ مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد.
ضعف نظارت و به کارگیری افراد ناشایست عامل اصلی بروز فساد اقتصادی
پایگاه خبری راد: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضعف نظارت و عدم به کارگیری افراد شایسته در برخی جایگاه‌ها را عامل اصلی بروز فسادهای اقتصادی عنوان کرد.
هکرها با این کار می‌توانند به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. یکی از راه‌هایی که می‌شود بوسیله آن به هک شدن مودم پی برد، پایین آمدن بی‌دلیل سرعت اینترنت، یا کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره ترافیک مصرفی است.  هیچیک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصی‌ما
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که در چالش‌های موجود و شرایط سخت، فرصت خوبی برای انجام اصلاحات اقتصادی لازم فراهم شده است، افزود: این‌که امروز بین دولت، مجلس و اقتصاددانان درباره اصلاح اقتصادی و بازبینی در روش‌های حمایتی اتفاق نظر وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.